niedziela, 16 września 2018

Obserwuję Cię - PRZEDPREMIEROWO

Autor : Teresa Driscoll
Tytuł : Obserwuję Cię
Wydawnictwo : Sine Qua Non
Rok wydania : 2018

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA - PREMIERA 19.09.2018



Ta historia mogła się przdarzyć każdemu. Kto nigdy nie przysłuchiwał się rozmowom innych ludzi w tramwaju, pociągu lub autobusie, niech pierwszy rzuci kamień. Ja, jako że jeżdzę tylko transportem zbiorowym jestem wręcz "zarzucana" opowieściami innych pasażerów. Na szczęście nigdy nie znalazłam się w sytuacji opisanej w książce, bo kto wie jakby to zachwiało moim życiem? 

"W tym momencie moje emocje zaczynają się zmieniać i zastanawiam się, jak to możliwe, że stałam się osobą, która nie ma pojęcia o życiu młodych ludzi. Ani o niczym innym."

Ella to zwyczajna kobieta. Jest florystką i właśnie to powoduje, że znajdzie się w złym miejscu i czasie. Jedzie pociagiem na konferencję florystyczną, i w pociągu jej wzrok przyciągają dwie nastolatki, do których przysiadają się dwaj mężczyźni. Jednak w czasie rozmowy okazuje się, że właśnie wyszli z więzienia. Ella długo bije się z myślami, czy zareagować. W końcu daje temu spokój. Następnego dnia w wiadomościach podają, że jedna z dziewczyn zaginęła. Kto jest winny? 

"Słyszę echo słów tak wielu osób, które to samo mówiły mnie, i od razu żałuję tego frazesu. Wyrzuty sumienia rządzą się swoimi prawami."

Powieść jest wielowątkowa i wielowymiarowa. Sytuacja opisana jest z różnych perspektyw, co daje nam szerszy obraz całośći. Każdy bohater wnosi coś swojego do historii. Z każdą stroną i rozdziałem, problemy się nawarstwiają, jest ich coraz więcej. I nic nie okaże się takie, jakie się wydaje. 

Fabuła jest dobrze skonstruowana, świetnie się czyta. Wszystko jest bardzo przemyślane, rodziały kończą się w taki sposób, by niesposób nieczytać dalej. 

Jedyne słowo jakie mi przychodzi na opisanie tej książki, to dojrzała. Psychologiczna, ale może nie pod względem fabuły, a tego, co po przeczytaniu zostanie. Bo jak zachowałby się każdy z nas? Wydaje się, że błahe wydarzenie, nie powinno wstrzasnąć światem tak wielu ludzi, a autorka pokazuje nam jaki chaos może wywołać. 
Świetna historia o odpowiedzialności, poczuciu winy i prawdzie. 

Za egzemplarz przedpremierowy dziękuję portalowi czytampierwszy.pl

5 komentarzy:

  1. Ojej to będzie mocna opowieść... Opis bardzo zachęcający :) p.s. Bardzo ładna fotka :) POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... brzmi trochę podobnie do fabuły "Dziewczyny z pociągu". Tamta powieść strasznie mnie wymęczyła, ale nie można do lektury podchodzić przez pryzmat innej :) Może przeczytam, ale jakoś nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Klimaty mojej mamy. Chyba jej polecę tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałaś mnie tym opisem, książka wylądowała na liście "chcę przeczytać" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem,czy chciałabym przeczytać taką historię, boje się takich opowieści

    OdpowiedzUsuń