środa, 29 sierpnia 2018

W Blasku Nocy

Autor : Trish Cook
Tytuł : W blasku nocy
Wydawnictwo : Jaguar
Rok wydania : 2018



Muszę powiedzieć, że czuję się zaskoczona tą książką (albo ebookiem, bo w takiej formie czytałam). Zaskoczona i pozytywnie i negatywnie. 

"Patrzy mi prosto w oczy, tak długo, że już na pewno przeszłam ze stanu stałego na płynny. Zmieniłam się w człowieka-kałużę, trzeba będzie mnie wytrzeć mopem."

Wyobraźcie sobie nastolatkę, która nie może wychodzić na zewnątrz, ponieważ jest chora na dziwną i rzadką chorobę. Mimo tego codziennie obserwuje pewnego, oczywiście przystojnego, chłopaka z sąsiedztwa. Brzmi znajomo? 

Książka jest bardzo krótka, jakieś 200 stron czytania. Ciężko więc powiedzieć coś wiecej o fabule, bez ujawniania szczegółów. Mogę powiedzieć tylko, że czytało mi się przyjemnie i szybko, napisana jest typowym młodzieżowym językiem, ale w moim odczuciu nie jest infantylna. Dodatkowy plus to zaskakujące zakończenie i muzyczna pasja głównej bohaterki. 

Niestety brakło mi trochę rozwinięcia i uzupełnienia o historię choroby czy codziennego życia z tą przypadłością. Ten temat został przedstawiony pobieżnie i jak dla mnie, niewystarczająco dokładnie. Niektóre wątki mogły zostać bardziej rozbudowane, ponieważ akcja toczy się bardzo szybko, a przecież to nie powieść sensacyjna.

Mimo to, historia jest super romantyczna i troszkę przewidywalna, jednak jeśli chcecie spędzić 2 godziny w otoczce różowej chmurki miłości, to historia dla was. Ja spędziłam miło czas przy czytaniu i mogę śmiało polecić .

"To takie romantyczne, że aż mnie mdli (...)"

Za możliwość przeczytania dziękuję portalowi czytampierwszy.pl

18 komentarzy:

  1. Hmm, dodałam ostatnio tą książkę do listy tych "do przeczytania" - nie wiedziałam jednak, że jest ona taka krótka. No nic, jeśli kiedyś wpadnie w moje ręce i tak chętnie ją przeczytam, choć z opisu wydaje się być niemal identyczna jak "Ponad Wszystko" Nicole Yoon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dokładnie ten sam klimat co w "Ponad wszystko" i podobna tematyka 😄

      Usuń
  2. właśnie niedawno wypożyczyłam sobie tą książkę :D jestem na 8 rozdziale :) jest genialna ! <3
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Historia chyba bardzo autentyczna. na pewno fajnie sie czyta

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca moje klimaty - tematyka tej książki. Ale z kolei Ciebie bardzo fajnie sie czyta ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Historia romantyczna bez jakiegoś innego motywu w tle, to nie jest coś, na co świadomie wydałabym pieniądze i poświęciła swój czas, ale jeśli chodzi o samą formę recenzji, to bardzo na plus. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupełnie nie moja tematyka, ale fajnie, że Tobie się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej książka nie w moim typie. Nie lubie takich słodjawych historii miłosnym. Owszem lubię czasami odskoczyć od kryminałów itp ale raczej wybieram lekką obyczajówkę bądź komedie romantyczną. Pozdrawiam www.zaczytanajola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślałam, że najpierw zabiorę się za przeczytanie książki, jednak wychodzi na to, że odpuszczę ją sobie i po prostu zabiorę się za oglądanie filmu.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie film w ogóle nie przypadł do gustu, więc i książki nie mam na liście :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście szkoda, że wątek choroby jest tak krótki i niedopracowany, bo mógłby być bardzo ciekawy. Książkę chyba sobie odpuszczę, ale film może kiedyś obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezbyt lubię książki typowo miłosne. Raczej takich unikam.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kompletnie nie moja bajka czytelnicza. Ale zdjęcie urocze ;)

    Pozdrawiam!
    Ewa z www.mybooksandpoetry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. A mówią, że do dobrego zdjęcia potrzebna jest fizyczna książka, Twoje zdjęcie pokazuje, że wcale nie! Czasem lubię przeczytać takie słodkie i urocze książki.
    https://ksiazkioczamirudej.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zawsze książka musi być głęboka jak Rów Mariański, czasem po prostu musi sprawić przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam przesyt takich książek niestey ;<
    Pozdrawiam
    jeszczerozdzial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń