piątek, 7 września 2018

Ciemna Strona

Autor : Tarryn Fisher
Tytuł : Ciemna Strona
Wydawnictwo : Sine Qua Non
Rok wydania : 2017


" Na świecie jest zbyt wiele okropieństw i zbyt wiele zła, żeby kiedykolwiek móc się poczuć bezpiecznie."

Ostatnio mam manię nieczytania opisów z okładek. I w sumie dobrze, bo gdybym się nimi sugerowała, to nigdy bym nie sięgła po tą książkę. W sumie to nie wiem jak można opisać złożoność tej historii by pasowała na plecki książki, więc tym razem przymknę oko.

"Nienawidziałam ludzi, którym zależało na innych. Byli wścibscy, namolni i sprawiali, że czułam się w mniejszym stopniu człowiekiem, ponieważ mi na innych nie zależało."

Budzi cię zimno. Próbujesz naciagnąć kołdrę i przywrócić sen. Coś jest jednak nie tak. Czujesz pod palcami, że to nie jest twoja kołdra. Powoli przewijasz w pamięci wydarzenia poprzedniego dnia. Wszystko wydaje się w porządku, aż do momentu czarnej luki w twoim wieczorze. Gdzie jesteś? 

Idealny początek do trzymającego w napięciu thrillera. I poniekąd jest to thriller, chociaż dla fanów gatunku może to być oburzające.




"Miłość boli, miłość zostaje, miłość stawia czoła bredniom."

Jest to książka o miłości. Ale nie takiej romantycznej, cukierkowej, otoczonej serduszkami. Bardziej o miłości takiej ludzkiej, momentami brzydkiej, przez to realnej i prawdziwej. Fisher mocno wchodzi w psychikę, wyciąga brudy, ale mnie tym kupiła. Teraz żałuję, że ta książka tyle czasu czekała na półce. 

"- Być może wzięcie na siebie ciężaru drugiej osoby sprawia, że twój własny staje się trochę mniejszy."


Recenzja Margo

Recenzja Bogini Niewiary

Za możliwość przeczytania dziękuję portalowi CzytamPierwszy.pl

8 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale okładka jest cudna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki raczej wybieram kierując się autorem, ale rzeczywiście masz rację opisy czasem są pisane z czapy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa renenzja. Z chęcią przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcialabym ja kiedys przeczytac. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają cytaty i Twoja recenzja - więc chętnie sięgnę po książkę, lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami mam wrażenie, że opisy piszą ludzie, którzy książki nigdy nie czytali :) Największy zawód sprawił mi opis książki Dziewczyny z pociągu napisany przez Stephena Kinga. Jakże ta książka mnie wymęczyła, a kupiłam ją tylko ze względu na opinię mistrza horrorów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż mnie kusi by ją przeczytać. ��

    OdpowiedzUsuń