sobota, 16 czerwca 2018

Gliny z innej gliny

Autor : Marcin Wroński
             Ryszard Ćwirlej
             Robert Ostaszewski
             Andrzej Pilipiuk
Tytuł : Gliny z innej gliny
Wydawnictwo : WAB
Rok wydania : 2018





Marcin Wroński znany jest ze swego kryminalnego cyklu retro. Dziewięć tomów opowiadających o dawnym Lublinie. Zbiór opowiadań Gliny z innej gliny to ukłon w stronę fanów, taki pożegnalny prezent. Do współpracy zaproszeni zostali koledzy po fachu, których nazwiska nie są tylko ozdobą okładki, ale też uzupełnieniem losów Zygi.

Wroński sprezentował nam dziewieć opowiadań rozmieszczonych w różnych czasach, skaczemy po epokach, spotykamy alternatywne wersje Maciejewskiego, i jak to w zbiorach opowiadań bywa raz jest lepiej, a raz gorzej. A gdy mamy czterech autorów ciężko nie robić porównań. Czuć inny klimat i lekką rozbieżność wydarzeń.

Nigdy wcześniej nie miałam okazji poznać twórczości żadnego z autorów. Oczywiście nazwiska nie są mi całkiem obce, ale jakoś nie było nam razem po drodze. Opowiadania wydawały mi się idealną okazją do wypróbowania twórczosci każdego z panów. Tyle że ja nie przepadam za takimi zbiorami. Ciężko jest mi wdrożyć w historię, która za (powiedzmy) pięć stron się kończy. 

Wydawnictwo zapewniało, że książkę można czytać bez znajomości wcześniejszych tomów, jednak wydaje mi się, że będą idalnym uzupełnieniem cyklu, niż samodzielną pozycją. Niemniej jednak, całość jest utrzymana na dobrym poziomie, czyta sie przyjemnie. Polecam przede wszystkim fanom całej serii i wielbicielom opowiadań. 


Za egzemplarz recenzencki dziękuję portalowi czytampierwszy.pl

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa opinia. Mam ją w planach, ale nie wiem czy dam radę ją przeczytać w tym rok pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja unikam opowiadań, bo są dla mnie zbyt krótkie. Ledwo przyzwyczajam się do bohaterów, a tu nagle koniec!😉

    Pozdrawiam,
    Monia z www.onalubi.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam czytać tę książkę, jednak nie zgłosiłam się po egzemplarz recenzencki i nie ciągnie mnie zbytnio do niej, szczególnie, że w ogóle nie wiem do jakich książek jest ten zbiór opowiadań 😂
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zachwycona okładką tej książki, bo dosłownie krzyczy 'TAJEMNICA'. Ale jej zawartość raczej nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam jeszcze styczności z tym autorem, ale na pewno to nadrobię :)
    Pozdrawiam :)
    https://themagicofbooksinwords.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam żadnej książki z tej serii, a i nie za bardzo przepadam za opowiadaniami, więc tym razem podziękuje ;)

    OdpowiedzUsuń