piątek, 4 maja 2018

Cristiano Ronaldo. Biografia

Autor : Guillem Balagué
Tytuł : Cristiano Ronaldo. Biografia
Wydawnictwo : Sine Qua Non
Rok wydania : 2016





Cristiano Ronaldo. Apollo futbolu. Najprzystojniejszy, wymuskany, idealny. Piłkarz i celebryta. Pewnie nie ma osoby, która by nie znała tego nazwiska. Jako sportowiec osiągnął już wszystko, znany z wielkich kampani reklamowych Armaniego czy Nike. Twórca między innymi: własnej linii odzieżowej, perfum, butów, sieci wysokiej klasy hoteli sygnowanych własnym nazwiskiem. Czego nie dotknie, zamienia w złoto. Jedni go kochają, drudzy nienawidzą. Ci pierwsi cenią go za ambicję, pracowitość i upór w dążeniu do celu. Drudzy zarzucają mu arogancję i przerośnięte ego. Chociaż tylko wielcy ludzie mogą liczyć na wzbudzanie takich emocji.


Może na wstępie zaznaczę że nie jestem fanką Ronaldo, oczywiście, wiem kim jest, jakie sukcesy odnosi, kilka razy widziałam mecz z jego udziałem. Ot, typowy kibic w kapciach. Książka, może nie trafiła do mnie przypadkiem, bo w domu mam prawdziwą fankę piłkarza, ale za biografię wzięłam się z czystej ciekawości. Nie spodziewałam się, że wzbudzi aż takie moje zainteresowanie.


"W ubogiej wiosce nie ma innego wyjścia, trzeba być hardym. Kto nie jest hardy, ten nie przetrwa. Albo ty ich, albo oni ciebie.
Ronaldo zawsze był górą."





Nie jest to kolejna fanowska wersja biografii. Jest to opowieść o chłopaku z Madery, który z wielką determinacją pragnie spełnić swoje marzenie o byciu najlepszym. Rzetelna, poparta wieloma cytatami, rozmowami z najbliższymi piłkarza opowieść, daje nam realny i prawdziwy obraz Cristiano Ronaldo. Nie znajdziecie tu suchych faktów z wikipedii, a raczej analizę wydarzeń z życia piłkarza począwszy od losów jego rodziny, przez kolejne transfery aż do momentu gdzie staje się gwiazdą futbolu.

Dodatkowym plusem jest lekkość pióra i barwność opowieści autora. Przez książkę wręcz się płynie, poznając kolejne fakty okraszone anegdotami i alternatywnymi rozwiązaniami. Piękne grube wydanie, uzupełnione fotografiami stanowi swoistą biblię dla sympatyków piłkarza.

Dla fanów pozycja obowiązkowa, dla reszty możliwość poznania prawdziwej historii Cristiano Ronaldo.

Za możliwość przeczytania dziękuję portalowi czytampierwszy.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz