piątek, 20 kwietnia 2018

Ten pierwszy rok

Autor : Tom Ellen i Lucy Ivison
Tytuł : Ten pierwszy rok
Wydawnictwo : Jaguar
Rok wydania : 2018


Tak serio nie chciałam jej czytać, no bo cóż mnie, starego człowieka może zaskoczyć w temacie pierwszego roku w szkole skoro takie wydarzenia już za mną? No i oczywiście jeszcze jest moja awersja do żółtych okładek, które nijak mi się nie podobają. Ale przeczytałam.

Głównymi bohaterami powieści są Luke i Phoebe, którzy znają się przelotnie z poprzedniej szkoły. Może Phoebe trochę bardziej, bo cierpi na swoistą manię na punkcie Luka. On nie potrafi ogarnąć swoich uczuć, po nagłym rozstaniu ze swoją długoletnią dziewczyną. Czy połączą ich wspólne imprezy? I co z tym wszystkim ma wspólnego Quidditch?


"Przez ten tydzień z przypadkowej znajomości stał się jakby moim stałym chłopakiem."

Tak na prawdę to szalony przegląd studenckich imprez, bohaterowie raczej nie zwracają uwagi na naukę, sceny na wykładach można policzyć na palcach u jednej ręki. Realistyczne podejście, dość dużo przekleństw w wypowiedziach, przypadkowy seks i notoryczny brak jedzenia daje nam zarys prawdziwego "studenckiego" życia.

Jeśli szukacie czegoś nowego w młodzieżówce to pozycja dla was, bo spojrzenie na temat jest świeże i nielukrowane.

Osobiście wolę bardziej zdecydowane i konkretne postacie, ale czytało się przyjemnie i dość wciagająco. 

Za możliwość przeczytania dziękuję portalowi czytampierwsz.pl i wydawnictwu Jaguar.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz