wtorek, 24 kwietnia 2018

Akuszer bogów

Autor : Aneta Jadowska
Tytuł : Akuszer Bogów
Wydawnictwo : Sine Qua Non
Rok wydania : 2017



"Sześć naprawdę wkurzonych bogiń wzięło się za ręce - tak mogłaby się zaczynać historia o końcu świata" 

To już drugi tom serii o Nikicie i co najważniejsze choć to się rzadko zdarza lepszy. O ile w pierwszym tomie fantastyka była na pierwszym planie, tak teraz mamy emocjonalną rozgrywkę rodzicielskich wymagań. Nikita wyrusza na poszukiwanie swoich korzeni aż do Norwegii, gdzie otrzymamy kolejną porcję magicznych stworzeń. Trolii, olbrzymów, bogów germańskich i tajemniczego Akuszera Bogów. Czy to on okaże się kluczem do zagadki? Czy Nikita pokona strach przed ojcem i odetnie się od przeszłości?

Pomijając fakt świetnie wykreowanego świata, autorka mocno pociągła wątek silnych, wręcz feministycznych kobiet, które jednoczą siły i wygrywają. Może w pojedynkę jesteśmy słabe ale już w grupie nikt nam nie może zagrozić. 


"To wystarczy. Krwawe plotki obijają się po korytarzach Zakonu jak pijany piorun kulisty. I dobrze - jeśli to nie potwierdzi mojej reputacji szalonej suki, to co?"

Mam nadzieję że każdy po przeczytaniu pierwszej części sięgnie po drugi tom, ponieważ szkoda byłoby nie dowiedzieć się tylu ciekawych wątków z dzieciństwa Nikity, które ukształtowały naszą bohaterkę. Dodatkowym plusem jest postać Robina, dalej tajemnicza i spowita zieloną mogią. Miejmy nadzieję na kolejny tom ukaże się jak najszybciej.


Przeczytane dzięki portalowi czytampierwszy.pl

4 komentarze:

  1. Bardzo podobała mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce już parę razy, zawsze w dobrym tonie :) Może kiedyś sięgnę!
    Zastanawiam się kiedyś nad zgłoszeniem się do tego portalu "czytam pierwszy" ale boję się, że mam na to za mało czasu :( Czy oni cisną z terminami czytania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wybiórczo książki mają termin, najczęściej egzemplarze przedpremierowe. Ja ze swojej strony jestem zadowolona i mogę tylko polecić 😁

      Usuń