środa, 17 kwietnia 2019

Nomen Omen

Autor : Marta Kisiel
Tytuł : Nomen Omen
Wydawnictwo : Uroboros
Rok wydania : 2019 (wznowienie)



Mówią, że to najsłabsza powieść Marty Kisiel, ja się do tego nie odniosę, bo to moje pierwsze spotkanie z autorką. Dość nawet wyczekiwane, bo recenzje sypią się dobre i wszyscy zachwalają, dlatego też ciągle z tyłu głowy miałam - muszę przeczytać. Noo i przeczytałam. 

Salka Przygoda to taka pechowa dziewczyna. Gdy wyprowadza się od zwariowanej rodziny i trafia pod dach wiekowych trojaczek ma nadzieję odetchnąć. Ale kończy sie na nadziei, bo dziwnym zbiegiem okoliczności, dom pań Bolesnych to owiane złą sławą miejsce, które nawet taksówkarze omijają szerokim łukiem. Dodajmy do tego tajemnice rodzinne wstające za grobu i świetna czarna komedia gotowa.

Spodobał mi się ten bezpośredni, lekki styl autorki. Taki idealny do przyjemnej lektury. Bo to komedia - czarna, trochę groteskowa, ale z dreszczykiem. Rodowe tajemnice, polowanie na upiora, troszeczkę romansu, a wszystko napisane w sposób zabawny, ale też inteligentny. Nie wiem czy ten sposób pisania autorki i ten humor wszystkim przypadnie do gustu, ale ja jestem całkowicie usatysfakcjonowana zarówno fabułą jak i stylem. Na tyle, że chętnie sięgnę po kolejne książki spod pióra Marty Kisiel.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz