niedziela, 15 grudnia 2019

Zapach śmierci

Autor : Simon Beckett
Tytuł : Zapach śmierci
Wydanictwo : Czarna Owca
Rok wydania : 2019



Deszczowy, ponury Londyn. Szpital psychiatryczny do rozbiórki. Tajemnica, która musi wyjść na jaw.

Czy potrzeba czegoś więcej by stworzyć klimatyczny i mroczny kryminał? Jest to już szósta część cyklu o antropologu sądowym Davidzie Hunterze. Każdy kolejny tom czytam z wypiekami na twarzy, w każdym autor, oprócz tajemniczych zwłok, przekazuje wiedzę o tym co dzieje się z ciałem człowieka po śmierci. Temat niezwykle fascynujący, jednak dla osób delikatniejszych - trochę trudny. Ja uwielbiam styl autora, niewymuszony, taki trochę "odniechcenia". Mogę powiedzieć, że trochę gawędziarski, bo książka czyta się sama i te 400 stron to mało. 

Tym razem oprócz trupów, pojawia się też opuszczony szpital psychiatryczny. Na moją wyobraźnię podziałało to bardzo mocno. Plastyczne opisy i makabryczny klimat sprawił, że nie mogłam się oderwać od czytania. A z każdą kolejną stroną zamiast przybliżać się do wyjaśnienia wszystko się coraz mocniej komplikowało. I nie, nie domyśliłam się zakończenia. 

Dla fanów antropologii w kryminałach, albo samego Becketta to pozycja konieczna do przeczytania i pewno nikogo nie będzie trzeba namawiać. Dla osób nieznających pisarza idealna okazja do bliższego poznania. Mimo, że jest to szósta cześć można ją czytać bez znajomości poprzednich. Ja gorąco polecam. 

1 komentarz:

  1. Jakoś nie przepadam za kryminalami więc póki co sobie te książkę odpuszczę. Może kiedyś...
    Pozdrawiam
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń