wtorek, 6 listopada 2018

NIEznajomi

Tytuł : NIEznajomi
Autor : Ursula Poznanski, Arno Strobel
Wydawnictwo : Mando
Rok wydania : 2018



Co to była za książka! Jeśli nie lubicie pozytywnych opinii, to scrollujcie dalej, ale zapewniam Was, że wtedy przegapicie jedną z lepszych książek tego roku, przynajmniej moim zdaniem.

"Wyobraź sobie: wracasz do domu, a twoja narzeczona cię nie poznaje. Bierze cię za włamywacza. Gorzej, za gwałciciela. Robisz wszystko, by się opamiętała. Ona jednak zażarcie cię atakuje. Uważa, że oszalałeś."

Gdy Marcin z kanału Okoń w sieci (a propos - polecam) powiedział, że to książka w stylu Tarryn Fisher, wiedziałam że muszę ją przeczytać. I rzeczywiście początek to świetna psychologiczna rozgrywka. Czułam to napięcie - kto oszalał? Czy na końcu okaże się, że wszystko to kłamstwo i ułuda? Wręcz nie mogłam się oderwać i cały czas myślałam o tym, żeby czytać dalej. Z kolejnymi stronami odkrywałam więcej, i więcej zdarzeń, które przeczyły logice. Autorzy wykazali się niebywałym polotem. I o ile początek jest mocno psychologiczny, to w połowie książki natrafiamy na coś, co zazwyczaj spotykałam w twórczości naszego Pana Mroza. Czujecie - ten pozorny chaos, natłok wydarzeń i wątki, które nie wyglądają na spójne. W kulminacyjnym momencie wręcz bałam się, że to będzie o jednego grzybka do barszczu za dużo, i prawdopodobnie mój początkowy entuzjazm opadnie. Ale na szczęście się udało, końcówka mnie satysfakcjonuje, mimo że rozwiązanie tej zagadki, nie do końca pokryło się z moimi przypuszczeniami. Teraz mam wielką ochotę na powtórkę, żeby skupić się na niuansach, które przegapiłam na początku. Cieszę się że mogłam przeczytać tą świetną, niesamowicie wciągającą i tajemniczą powieść.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Mando. Jesteście świetni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz