niedziela, 23 lutego 2020

Ciężar pianina

Autor : Chris Cander
Tytuł : Ciężar pianina
Wydawnictwo : Czarna Owca
Rok wydania : 2020



Na początku urzekła mnie okładka, jeszcze na ekranie telefonu. Potem wydanie, bo w twardej oprawie, a później w trakcie czytania - treść. To przepiękna, trochę melancholijna i łapiąca za serce powieść. Historię Katii i Clary różni wszystko, ale łączy pianino. Przez całą książkę towarzyszy nam muzyka i chociaż totalnie nie znam się na klasycznych utworach to tutaj one trafiły do mnie. 

Akcja prowadzona jest dwutorowo, współcześnie i za czasów radzieckiej Rosjii. Powoli poznajemy losy obydwu kobiet, bardzo różne, jednak tak samo przejmujące. Z biegiem czasu na jaw wychodzi coraz więcej faktów. Ja bardzo lubię taką formułę, styl powieści. Stopniowe budowanie napięcia i trochę domysłów, sprawia, że nie mogłam się oderwać od książki. Mimo, że raczej nie znajdziecie tu szaleńczego tempa i zwrotów akcji, książkę czyta się swobodnie i bez przymusu. Autorka od początku do końca miała pomysł na fabułę, wiedziała co chce przekazać. Nic nie jest tutaj przypadkowe. 

Książkę oceniłam bardzo wysoko. Lubię tego typu literaturę, lubię wspomnienia, tajemnice rodzinne i przedmioty, które mogą opowiedzieć własną historię. Powieść pełna smutku, utraconej miłości, nostalgii, ale i nadzieii. Ja mogę tylko mocno Was zachęcić do sięgnięcia po tę książkę. 

1 komentarz: